Avbokade försent ;-)

INSPIRATIONEN FÖR GYMKVÄLL var obefintlig så jag loggade på och skulle avboka mitt inbokade spininingpass men tji fick jag för jag var för sent ute 😉

Så, det blev först en löptur på bandet:

Träning: Löpträning, löpband

Totaltid: 00:31:10

Maxpuls: 129

Medelpuls: 113

Procent av maxpuls: 77

Procent av medelpuls: 67

Distans: 3,82 km

Förbrukade kalorier: 328

LT20100329.jpg

Spinning på det…

Träning: Spinning 45 med Suuntosystemet

Totaltid: 00:43:28

Maxpuls: 127

Medelpuls: 112

Procent av maxpuls: 78

Maximal (>90%) 00:00:00

Very hard (80-90%) 00:22:38

Hard (70-80%) 00:13:50

Moderate (60-70%) 00:04:29

Easy (< 60%) 00:02:31 Träningseffekt 4,9 - Förbättrar formen ordentligtDatum: Förbrukade kalorier: 221 (255 kcal) Passet förbättrar den aerobiska förmågan

mycket, men det krävs 2 eller 3

återhämtningspass (TE 1-2). Passet kan

göras upp till 1 eller 2 gånger i veckan.

ST20100329.jpg

Undrar om jag är

VÅRTRÖTT ELLER VARFÖR det aldrig känns som om jag blir pigg eller färdigsoven?

Vår är det i alla fall!

Det märkte jag på lunchpowerwalken i dag då flera städlag var ute och gjorde Göteborg fri från grus och sand. Ett evigt städande i varje vrå 😉 Till och med en lövsugare var på benen och tog om hand höstens nedfallna löv som förmodligen inte hanns med innan snön kom och förlamade hela Västsverige. Det yrde löv som om vore det en höststorm 😉

Det var ingen skön promenad egentligen för det regnade till och från och lite ruggigt förstås, som det ju är när det regnar, men jag kände att jag var tvungen att ge mig ut för lite frisk luft om än en liten kortisrunda…

Startid: 12:11

Sluttid: 13:08

Totaltid: 00:56:30

Distans: 4,51 km

Tid: 12:32 minuter/km

Genomsnittshastighet: 4,79 km/h

Kaloriförbrukning: 291

Nu sitter jag här och framkallar orsaker till att hoppa över gymmet i kväll och i stället åka hem och lägga mig…

Steg för steg vecka 12

VAD I HEL FRIDEN ska jag skylla på den gångna veckan då 😉 Ambitionen var helt annorlunda än resultatet om man säger så.

Måndag 22 531

Tisdag 16 322

Onsdag 20 012

Torsdag 11 609

Fredag 14 852

Lördag 2 823

Söndag 12 303

Det ger en total på 100 452 och ett dagligt snitt på 14 350 steg.

Veckans kilometer är fördelade på två löppass 10,14 km samt fyra powerwalkspass 20,62 km. Det ger en total på 30,76 km i benen.

Ingen stavgång och inga cyeklturer…

Den samlade bilden av veckans träning, som inte är mycket att skryta med, kan man som vanligt beskåda på Funbeat