Steg för steg, vecka 11

VECKANS STEG blev väl inte rikitgt som jag tänkt mig men… Jag körde slut på mig själv i början på veckan så torsdag och fredag blev det noll och inget.

Sedan bjöd i och för sig helgen på skapligt väder så det blev två premiärer på en och samma helg med löpträning och cykling utomhus. Tyvärr hjälpte det inte upp stegmässigt 😉

Måndag 24 892

Tisdag 23 912

Onsdag 25 859

Torsdag 7 033

Fredag 10 048

Lördag 9 370

Söndag 9 620

Det ger en total på 110 734 och ett dagligt snitt på 15 819 steg.

Veckans kilometer är fördelade på fyra löppass 29,87 km samt två ynka powerwalkspass 6,48 km och till sist men inte minst två kortare cykelpass innan veckan tog slut 😉 dessa gav 13,44 km så totalt har benen pinnat på sammanlagt 49,79 km.

Den samlade bilden av veckans träning, som fortfarande inte innehåller någon styrketräning, kan man som vanligt beskåda på Funbeat

Näst sista i dag

NU ÄR DET BARA EN ALPSPINNING kvar innan uppehåll. I dag bestämde jag mig för att cykla till och från gymmet. Det var lite halvtaskigt väder och jag kände mig inte sugen på att powerwalka. Så jag slet fram cykeln ut förrådet som var omgärdad av diverse skottkärror och annat stort bråte men fick till slut fram eländet 😉

Startid: 09:30

Sluttid: 09:58

Totaltid: 00:25:34

Distans: 7,01

Tid: 03:39 minuter/km

Genomsnittshastighet: 16:45 km/h

Kaloriförbrukning: 186

Alpspiningen var tuff i dag, vet inte riktigt varför men orken tröt och det syntes mycket genast på pulseriet som inte alls blev så högt som det brukar bli. Å andra sidan blev Suuntos omdömme bra 😉

Lombardiet.jpg

Träning: Alpspining, Lombardiet, med Suuntosystemet

Totaltid: 01:36:15

Maxpuls: 133

Medelpuls: 108

Procent av maxpuls: 76

Maximal (>90%) 00:00:20

Very hard (80-90%) 00:19:59

Hard (70-80%) 00:58:47

Moderate (60-70%) 00:09:24

Easy (< 60%) 00:07:44 Träningseffekt TE: 4,8 Förbättrar formen ordentligt Förbrukade kalorier: 469 (657 enligt Polar pulsklocka) Passet förbättrar den aerobiska förmågan

mycket, men det krävs 2 eller 3

återhämtningspass (TE 1-2). Passet kan

göras upp till 1 eller 2 gånger i veckan.

Med skakiga ben och helt genomblöt av svett var det inte helt fel med en uppfriskande dusch efter avverkat pass och stretch 😉

Det var lite tufft att cykla hem även om det inte är så långt men inte nog med att jag redan var trött jag fick motvind till största delen också 😉

Startid: 12:45

Sluttid: 13:12

Totaltid: 00:27:10

Distans: 6,43

Tid: 4:14 minuter/km

Genomsnittshastighet: 14:20 km/h

Kaloriförbrukning: 179

När jag kom hem från gym och cykeltur i motvind så blev det lite lunch och Müller ville bjuda på en deckare så sagt och gjort. Efter tjugo minuter som sov jag som en klubbad säl i fåtöljen 😉

Uppvaknad igen blev det lite röj av prylar som skulle in på sina ordinarie platser om man säger så. Allt som bara hamnat överst i högarna. Lite soretering med andra ord.

En coleslawsallad blev gjord – en rejäl bunke för veckans bruk. Och nu har jag precis fått dagens middag färdigt, sent som vanligt, som består av en köttfärspaj…

1_middagspaj.jpg

Och ska man ge sig på att summera helgen så har den som vanligt gått för fort men jag har också gjort två säsongstarter, löpträning och ”riktig” cykling utomhus. Med andra ord: Det finns hopp 😉