Morgonens femma

VI STARTADE ALLTSÅ DAGEN med ett löppass i Skatås – nästan tradition numera 😉

I dag blev det femman…

Träning: Löpträning

Totaltid: 00:39:06

Maxpuls: 138

Medelpuls: 125

Procent av maxpuls: 84

Procent av medelpuls: 76

Tid över pulsintervallet: 00:00:00

Tid under pulsintervallet: 00:02:45

Tid inom pulsintervallet: 00:36:20

Distans: 5 km

Förbrukade kalorier: 392

Woffegubben sackade efter vid ungefär halva sträckan så när jag kom i mål tog jag en powerwalk för att möta upp honom. Det blev en bra nedvarvning så att pulsen kom ner i normalläge igen. Det var Wofes knän som protesterade lite – men jag är inte förvånad för femman är tuff med mycket långa och sega uppförsbackar samt förmodligen lika många nedför. Det är nog nedför som frestar på knäna mest så då tog han lite lugnare.

Träning: Nedvarvning via powerwalk

Totaltid: 00:06:13

Maxpuls: 114

Medelpuls: 103

Procent av maxpuls: 70

Procent av medelpuls: 63

Tid över pulsintervallet: 00:00:00

Tid under pulsintervallet: 00:00:00

Tid inom pulsintervallet: 00:06:13

Distans: 1 km

Förbrukade kalorier: 41

Därefter stretchade vi och duschade innan det bar av till jobbet 😉

Härliga Skatås – om inget oförutsett inträffar så blir det åttan stavgång till morgonen…

Detsamma gäller gymmet i kväll då jag har inplanerad styrketräning. Förra veckan blev ju inte riktigt som jag hade tänkt då fredagens styrkepass gick åt pipsvängen. Min tanke är annars att få till tre styrkepass i veckan, två spinning också då morgonträningen förstås. Men av erfarenhet vet jag ju att det är sällan det blir som man tänkt sig men det hindrar ju inte att man har planer 😉

Lämna ett svar

Du kan använda dessa HTML-taggar

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>