Trots allt

AV NÅGON ANLEDNING har jag frusit hela dagen…och när jag tog en snabbis ut på lunchen blev jag ännu frusnare.

Så att känna någon större livsglädje över att åka raka vägen till gymmet efter jobbet var väl så där…om man säger så.

Men, som vanligt när jag värmt upp och kommit i gång så blir det bara så himla bra – varje gång! Är det inte märkligt att det kan kännas så motigt i bland och när man väl kommer i gång so what!

Träning: Styrketräning

Totaltid: 01:25:08

Maxpuls: 137

Medelpuls: 93

Procent av maxpuls: 84

Procent av medelpuls: 57

Förbrukade kalorier: 388

Sedan vi började motionsträna på morgonen i Skatås har jag inte lagt så mycket energi på just den varianten på gymmet – någon måtta får det ju ändå vara 😉

Men i dag hade jag några minuter till godo så det blev intervallträning på crosstrainern – en kort stund.

Träning: Intervall på crosstrainer med en minut maxpuls och en minut aktiv vila

Totaltid: 00:20:04

Maxpuls: 135

Medelpuls: 121

Procent av maxpuls: 82

Procent av medelpuls: 74

Förbrukade kalorier: 190

Och nu har herrn i huset, läs Woffegubben, antytt att han vill ha vilodag från Skatås i morgon för sina knän…Jag får se hur jag gör då – hade ju ställt in mig på stavgång men jag kanske tar den på hemmaplan i stället då och låter ”den gamle” få sova 😉

Den som lever får se?

Annars är det cirkelträning och spinning puls i morgon kväll på gymmet…Om jag nu hinner eftersom cirkelträningen startar redan 17.40. Får kasta mig på tåget i tid så funkar det men annars, om jag ska invänta Woffes slut på dagen, så är jag inte där förrän tidigast strax före 18.00. Planering på hög nivå 😉

Morgonens femma

VI STARTADE ALLTSÅ DAGEN med ett löppass i Skatås – nästan tradition numera 😉

I dag blev det femman…

Träning: Löpträning

Totaltid: 00:39:06

Maxpuls: 138

Medelpuls: 125

Procent av maxpuls: 84

Procent av medelpuls: 76

Tid över pulsintervallet: 00:00:00

Tid under pulsintervallet: 00:02:45

Tid inom pulsintervallet: 00:36:20

Distans: 5 km

Förbrukade kalorier: 392

Woffegubben sackade efter vid ungefär halva sträckan så när jag kom i mål tog jag en powerwalk för att möta upp honom. Det blev en bra nedvarvning så att pulsen kom ner i normalläge igen. Det var Wofes knän som protesterade lite – men jag är inte förvånad för femman är tuff med mycket långa och sega uppförsbackar samt förmodligen lika många nedför. Det är nog nedför som frestar på knäna mest så då tog han lite lugnare.

Träning: Nedvarvning via powerwalk

Totaltid: 00:06:13

Maxpuls: 114

Medelpuls: 103

Procent av maxpuls: 70

Procent av medelpuls: 63

Tid över pulsintervallet: 00:00:00

Tid under pulsintervallet: 00:00:00

Tid inom pulsintervallet: 00:06:13

Distans: 1 km

Förbrukade kalorier: 41

Därefter stretchade vi och duschade innan det bar av till jobbet 😉

Härliga Skatås – om inget oförutsett inträffar så blir det åttan stavgång till morgonen…

Detsamma gäller gymmet i kväll då jag har inplanerad styrketräning. Förra veckan blev ju inte riktigt som jag hade tänkt då fredagens styrkepass gick åt pipsvängen. Min tanke är annars att få till tre styrkepass i veckan, två spinning också då morgonträningen förstås. Men av erfarenhet vet jag ju att det är sällan det blir som man tänkt sig men det hindrar ju inte att man har planer 😉