Inte så illa

OM JAG FÅR tycka till själv;-) Åkte till gymet efter jobbet och tänkte att nu ska jag skita i vad pulsmätaren visar och bara jobba på. Och se det gick ju riktigt bra.

1 timma och 50 minuter motionsträning på alla motionsredskap gymet kan erbjuda – löpband helvetesmaskinen, Crosstraining, ”armcykel” och roddmaskin. Så klart vad det näst intill omöjligt att få upp pulsen i rekommenderad men jag hade ju redan bestämt mig att strunta i det och köra lite längre istället.

TOTAL TRÄNIGSTID: 156 timmar.

TOTAL KALORIFÖRBRUKNING: 44202.

KALORIFÖRBRUKNING DAGENS PASS: 603 varav 60% fett.

MEDELPULS DAGENS PASS: 110.

INOM REKOMMENDERAD ZON: 45 minuter och 17 sekunder.

TOTAL TID DAGENS PASS: 1 timma 51 minuter och 24 sekunder.

Därefter körde jag 50 minuter styrka.

Och nu ska jag njuta av en god sallad och vänta in samtal från Woffegubben som är ute och rumlar på Liseberg i kväll. Han ringer när han vill komma hem 😉

Man kan inte tvätta håret och baka bröd samtidigt som man lyssnar på Sibelius.

GUNNAR PETRI

Den som söker skola hitta

EFTER ALLT mitt gnäll om hur svårt det är att komma upp i rätt, eller rättare sagt rekommenderad, puls vid träning så hittade jag i dag två länkar som leder till iForm och som kanske är intressant även för andra.

Håll till godo:

Träna dig smal med pulsen som taktpinne

Hitta dina personliga pulszoner

Hur man än vrider och vänder sig

SÅ HAR MAN RUMPAN BAK. I dag lyckades jag faktiskt hålla puls. Försökte, som ju faktiskt Anna så klokt påpekade i gårdagens kommentar, att ”bara” simma lite fortare. Jomen, det gjorde jag och trodde att jag skulle spränga lungorna men se det gjorde jag inte.

Nåväl det visar sig, som jag ju tidigare har konstaterat, att när jag håller en ”bra” puls så bränner jag mindre fett. Och det är ju fettet jag vill åt. Drömmer lite om att träna bort mina 35 kilos övervikt, som jag fått som belöning för att jag slutade röka, men inser att det kanske aldrig går.

Dagens åttahundrametersrunda ser i alla fall ut så här:

TOTAL TRÄNINGSTID: 154 timmar.

TOTAL KALORIFÖRBRUKNING: 43599.

KALORIFÖRBRUKNING DAGENS PASS: 166 varav 55% fett.

MEDELPULS DAGENS PASS: 117.

INOM REKOMMENDERAD ZON: 23 minuter och 38 sekunder.

TOTAL TID DAGENS PASS: 25 minuter och 40 sekunder.

Om jag nu inte räknade fel i dag och hann 900 meter??

Ha modet att vara den du är – och tappa inte modet för att du är den du är.

OKÄNT URSPRUNG