Gym och gräv

Körde ett något kortare pass i dag men ändå 1 timma motion. Därefter blev det 30 minuter styrka. I dag var det tufft kan jag lova med 22 grader varmt utomhus.

Vi ska inte ens spekulera i hur många grader det var på den inglasade utbyggnad där motionsmaskinerna står på gymet (?)

35 minuter helvetesmaskin

5 minuter ”handcykel”

20 minuter nya helvetesmaskin (den där armarna också får jobba).

TOTAL TRÄNIGSTID: 143 timmar.

TOTAL KALORIFÖRBRUKNING: 39748.

KALORIFÖRBRUKNING DAGENS PASS: 359 varav 55% fett.

MEDELPULS DAGENS PASS: 113.

INOM REKOMMENDERAD ZON: 36 minuter och 18 sekunder.

TOTAL TID DAGENS PASS: 1 timma och 18 sekunder.

Sedan körde jag lite mage och armar i 30 minuter.

Väl hemma blev det näst intill ett styrkepass till 🙂 Min goda granne ville nämligen ha en del av de växter (perenner) som jag ska gräva bort och slänga därför att jag inte längre vill ha några blommor.

Hädanefter blir det bara (nästan) buskar. Dock kommer jag att behålla mina dagliljor och andra sköna liljor.

Det viktigaste för en operasångerska är att ha bra skor.

BIRGIT NILSSON

Dagens plask

BLEV ÅTTAHUNDRA meter. Skönt att komma i tid. Lite jobbigt med andningen i dag men simturen i sig var bra.

TOTAL TRÄNINGSTID: 142 timmar.

TOTAL KALORIFÖRBRUKNING: 39389.

KALORIFÖRBRUKNING DAGENS PASS: 159 varav 55% fett.

MEDELPULS DAGENS PASS: 114.

INOM REKOMMENDERAD ZON: 19 minuter och 26 sekunder.

TOTAL TID DAGENS PASS: 25 minuter och 59 sekunder.

Det gäller inte att fylla livet med mera tid. Det gäller att fylla tiden med mera liv.

OKÄNT URSPRUNG