Ja, se nu vet jag

Hur man ska göra på gymet!

Daniel som min personlige instruktör heter har nu gått igenom med mig vad jag ska göra och framför allt HUR.

Det var spännande och jag insåg ganska snabbt att mina övningar på egen hand inte varit helt i sin ordning vad gäller varken det ena eller det andra.

Framför allt har jag kämpat på för mycket.

Men det ska bli ändring på det från och med nu.

Nu gäller det att vara ”lydig” och göra som jag blivit tillsagd för att uppnå resultat.

Det blir en utmaning kan jag lova men den som inte provat kan heller inte säga att det inte går!

Dag 1

Uppvärmning på cykel eller rodd 5-10 min.

Uppvärmningsset a 20 repetioner på bröspress.

Bröstpress, 3×10.

Sittande axelpress, 3×10.

Dips i maskin, 3×10.

Mag crunches, 3×10.

Därefter kondition 20-30 minuter högt tempo, förbränning 45-90 minuter medel tempo.

Dag 2

Uppvärmning på cykel eller rodd 5-10 min.

Uppvärmningsset a 20 repetioner på benpress.

Benpress, 3×10.

Benspark, 3×10.

Liggande lårcurl, 3×10.

Stående vadpress, 3×10.

Därefter kondition 20-30 minuter högt tempo, förbränning 45-90 minuter medel tempo.

Dag 3 (jag har tänkt mig 3 dagar i veckan med minst 1 dag vila emellan)

Uppvärmning på cykel eller rodd 5-10 min.

Uppvärmningsset a 20 repetioner på Latzdrag.

Latzdrag, 3×10.

Bicepscurl i maskin, 3×10.

Ryggresningar, 3×10. (Uföres liggande på mage på matta med fötterna som stöd i väggen).

Mag crunches, 3×10.

Därefter kondition 20-30 minuter högt tempo, förbränning 45-90 minuter medel tempo.

Detta ska pågå i minst tre veckor och med väldigt lite vikt.

Därefter ska vikterna höjas om jag så vill och orkar.

Månne jag klara detta?

Han tyckte absolut att jag skulle fortsätta med simning varje morgon måndag till fredag – det tyckte jag kändes skönt för det VILL jag fortsätta med, har liksom blivit en vana.

Vi var lite sena i morse och kom således också sent till simhallen så jag hann bara 700 i dag och ingen stretching.

Men i morgon ska vi skärpa oss…..