Hur gick det då vecka tolv?

VECKA tolv kommer inte att följa träningsplanen men det är ett medvetet val 😉
Så här går det inte att skylla på vare sig väder vind eller något annat. Jag planerade redan tidigt i veckan att ”hoppa” lördagsträningen som hittills har bestått av indoorwalking samt styrka/motionsträning.
Känner att jag måste hinna komma i kapp livet lite så det blir lite pyssel i det Müllerska hemmet i stället för träning.
Det innebär att det blev en ”dålig” vecka om man inte kan räkna in städ, tvätt och pynt förstås för då kommer hela lördagen till som ett enda långt träningspass 😉
Nu har jag dessutom bara några dagar kvar på den ursprungliga träningsplanen och jag är inte så säker på att jag kör vidare.
Hoppas ju på lite andra aktiviteter utomhus såsom löpträning och cykling 😉 Dessutom är det tidskrävande att sätta ihop den här ”redogörelsen” varje vecka…

Måndag:

Vilodag

Förenade nytta med nöje och tog en lunchpowerwalk bort till ICA Fokus, det blev drygt 4 km och 47 minuter. Bättre än inget och jag fick tag på röd pesto som jag skulle ha 😉

Tisdag:

Lunchpowerwalk i strålande sol 😉 4,34 km i femtioen soliga minuter!

Pendeln till gymmet där det blev:
Crosstrainer 10 minuter som uppvärmning
Styrka/kondition mha tre varv Milon
30 minuter till på crossen för att invänta spinningen
Spinning Puls med Jonna, en timma
Och till sist Indoorwalking 45 minuter med Anna

Onsdag:

Vilodag

Lunchpowerwalk på en knapp timma gav 4,22 km. Lite kallt i vinden som var rätt intensiv, vinden alltså 😉

Torsdag:

Fantastisk väder men ingen lunchpowerwalk eftersom jag hade besök under största delen av dagen med likasinnande från annan stor Stockholmdrake 😉

På gymmet blev det som vanligt i dag…
Uppvärmning 20 minuter på crosstrainern
Styrka/kondition via tre varv på Milon
Indoorwalking med Cecilia 45 minuter
Spinning intervall med Marie 60 minuter

Fredag:

Vilodag

En ljuvlig men kort lunchpowerwalk i strålande sol 😉
En knapp timma och en knapp halvmilare!

Lördag:

Vilodag

Ja, om man nu kan kalla det vilodag 😉 Vi vårsanerade huset och höll på hela dagen och en bra bit in på kvällen…

Söndag:

Spinning distans med Stefan. I dag bar det av till Gross Clockner, 90 minuter.
Det var sista omgången med Spinning distans för i år 🙁

Veckans mil/km-samling blev 24,87 km fördelat på:

Powerwalk/stavgång 16,87 km
Crosstrainer 8 km

Och veckans ”timsamling” på aktiviteter blev 11,2 timmar fördelat på:

Crosstrainer för uppvärmning och motion 1 timma.
Styrketräning/motion 1,8 timmar.
Spinning 3,5 timmar.
Indoorwalking 1,5 timmar.
Powerwalk/stavgång 3 timmar.

Veckans steg stannade på 105 257.

Veckans förbrukade kalorier på träning 4 704.

Lämna ett svar

Du kan använda dessa HTML-taggar

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>