Är det varannan vecka tro?

I MORSE VAKNADE jag urtidigt igen och kunde inte somna om. Förra veckan var jag trött som gnu varje morgon och veckan dessförinnan samma läge som i dag. Varannanveckassyndrom kanske 😉
Nåja, jag tog en extra lång spikning så det gjorde inte så mycket 😉

I dag blev det ingen lunchpromenad, eller jo det var ju meningen att det skulle bli en… Men jag skulle bara titta in i en klädbutik så det blev en kort, intensiv och dyr lunchpromenad 😉

Jag har börjat äta i dag och jag vet inte vad jag känner riktigt. Visst är det gott med mat men?
Men jag hade ju inte nått mina mål så jag känner mig lite tveksam.

Totalt har jag i alla fall på dessa sextiofyra dagar minskat 13,2 kg i vikt.
13 cm på byst
14 cm på midjan
12 cm på rumpan
10 cm på låren
Så visst det har hänt en del och man kan kanske inte bara titta på viktresultatet.

Vi får se hur det går nu. Jag kommer givetvis att gå upp till en början men det ska väl förhoppningsvis vända igen – annars vet jag inte vad jag gör 😉

I morse när jag vaknade i ottan fanns det lite tid att fundera på… Så jag kom på att det kanske skulle vara vettigt att pröva sina vingar, eller snarare ben genom en löptur utomhus sista biten hem. Jag packade alltså med mig kläder lämpliga för det men fick lite ångest på eftermiddagen. Nåja, har man sagt A får man säga B så jag klädde om strax innan avfart från jobbet. Sedan tvingade jag Woffegubben att ”slänga” mig ur bilen vid Lerums brandstation i Stenkullen 😉

Så blev det också och det gick fantastiskt bra med tanke på att det är årets första löptur utomhus! Det var bara de två sista kilometrarna som jag började känna av en aningens smärta i höger knä…

Och visst ser jag väl ut att ha övervlevt 😉 ?

Det hann visserligen bli mörkt ute innan jag var hemma men det var ljust när jag startade min 7,7 kilometerstur hem 😉
Fort gick det inte – det tog mig en timma och 2 minuter att ta mig hem men jag skiter i tiden och är glad att jag kom för mig 😉

Japp, det var min ”vilodag” nu ska träningstrunken för morgondagen packas 😉 Och sedan ska jag ju äta middag oxå…?

Hur blev då vecka nio?

VECKA NIO som inte blev enligt träningsplanen men faktiskt blev bra ändå 😉
Det ble en extra vilodag på lördagen inför Vasaloppsspinningen som gick av stapeln på söndag.

Måndag:

Vilodag

Men en lunchpowerwalk blev det trots vilodag, dryga ”fyraochenhalvan” blev det på en dryg timma 😉

Tisdag:

En kort och blåsig brovandring fick bli dagens lunchpowerwalk i sällskap med David, 3,2 km och 40 minuter

Som sig bör…
Crosstrainer för uppvärmning 20 minuter och 2,6 km
Styrka/kondition via tre varvningar på Milon
Löpträning på bandet hann jag med i väntan på inbokat spinningpass, 3,6 km och halvtimman
Spinning Puls med Stefan, en timma
Och till sist Indoorwalking 45 minuter

Onsdag:

Vilodag

Luncpowerwalk – åter en dryg ”fyraochenhalva” och knappa timman.

Torsdag:

Lunchpowerwalk, 4,7 km och 55 minuter

Crosstrainer endast 10 minuter då det är lite stressigt med indorrwalkingpass redan 17.30
Styrka/kondition via tre varv på Milon
Indoorwalking med Cecilia 45 minuter
Spinning intervall med Marie 60 minnuter

Fredag:

Vilodag

Lördag:

Extra Vilodag

Söndag:

Vasaloppspinning med Stefan och spinninggänget. Nummerlappar, blåbärssoppa och vetebullar samt 80-talsmusik mixat med rapporter från direktsändningen på storbilds-TV.
En fantastisk dag! ”Vi” var lite snabbara i år dessutom… 😉

Veckans milsamling blev 29,69 km fördelat på:

Löpträning 3,63 km
Powerwalk 22,06 km
Crosstrainer 4 km

Och veckans ”timsamling” på aktiviteter blev 14,83 timmar fördelat på:

Crosstrainer för uppvärmning och motion 30 minuter.
Styrketräning/motion 1,8 timmar.
Spinning 6 timmar.
Löpning 30 minuter.
Indoorwalking 2 timmar.
Powerwalk 5 timmar.

Veckans steg stannade på 115 970.

Veckans förbrukade kalorier på träning 6 592.