Optimist

KAN MAN NOG KALLA mig i bland. Jag som trodde att jag, från och med i går, hade en sjutusans kondition och att jag därmed skulle prestera ett ändå bättre resultat i dag. Pyttsan säger jag bara!

Jag tog först 30 min (1 km) på crosstrainern och mätte pulsen som jag inte tillät gå för högt eftersom jag skulle spara lite krafter till löpningen…

KALORIFÖRBRUKNING CROSSTRAINERPASS: 153 varav 60 % fett.

MEDELPULS DAGENS PASS: 109.

INOM REKOMMENDERAD ZON: 22 minuter och 51 sekunder

TOTAL TID DAGENS PASS: 30 minuter.

Sedan gav jag i kast med löpningen då och trodde i min enfald att det skulle gå lika bra i dag som det gjorde igår, innerst inne trodde jag nog att jag skulle vara l i t e bättre till och med! Nä, det kändes för det första trögt och för det andra så kändes benen mer som cementklumpar än ben 😉 Jag trodde att jag skulle orka springa 60 minuter!! Det gjorde jag inte! Det var med nöd och näppe jag orkade samma som i går, dvs, 35 minuter. I dag var det nog tur att inte Steffanie såg mig 😉 Om jag ska vara ärlig så orkade jag inte ens springa dom 35 minutrarna som jag gjorde – jag fick tvinga mig på slutet. Men jag ville ju så gärna att det skulle gått lika lätt som i går så jag insåg att om det ska bli jämförbart med i går så måste jag få ihop 35 minuter. Jag kom 3,2 km på de 5 minutrarna och igår kom jag 3.8!?

KALORIFÖRBRUKNING LÖPPASS: 236 varav 45 % fett.

MEDELPULS DAGENS PASS: 124 (i går 130)

INOM REKOMMENDERAD ZON: 29 minuter och 11 sekunder.

TOTAL TID DAGENS PASS: 35 minuter.

Resten av tiden (för att få ihop timman) sänkte jag hastigheten och gick raskt i 25 minuter som gav mig 3 km. Här blev jag dock lite förvånad över att jag lyckades hålla pulsen mellan 115 till 119 trots att jag inte sprang.

Jag är inte helt nedslagen över att jag inte orkade lika bra som i går för trots allt är det fortfarande fantastiskt att jag ens orkar springa i 35 minuter och att jag tar mig hem för egen maskin efter det 😉 Så det är väl bara att kämpa vidare. Sedan ska det också nämnas att pulsen låg precis på gränsen för att överstiga max den mesta tiden. Mitt mål med löpningen är att jag ska orka jogga på stranden varje dag när vi åker till Brasilien. Det är mycket tyngre att springa i sand så det gäller att ha lite kondis då och det är banne mig inte långt kvar tills vi reser 😉 Åtminstoner inte när det gäller att bygga upp till superkondis!

I morgon ska jag på kurs och så blir det förresten resten av veckan. Det blir Unix denna gång som ska tragglas in. Lite fel i tiden ligger kursen det men vad gör man? Det är ju planerat sedan lång tid tillbaka och att det är så rörigt just nu på jobbet är ju dock inte lika välplanerat men vi får se hur det går. Jag är ju i närheten så i västa fall får jag väl bryta då.

Update – dagens steg 16 699.

7 kommentarer tillOptimist

Lämna ett svar

Du kan använda dessa HTML-taggar

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>