Allt i ett middag

HELA MIDDAGEN IN I UGNEN på en gång är ganska praktiskt! Jag hade bestämt mig för att vi skulle äta något nyttigt (så vi kan synda senare framför dumburken) i dag så det blev lite potatis och morötter…

1_ptatisarna.jpg 2_morotterna.jpg

Lite bönor och annat grönt som jag glömt namnet på och kyckling samt örtkryddor och salt….

3_bonoroannat.jpg 4_kycklingen.jpg

Sedan hällde jag på lite kycklingbuljong och in i ugnen. Ut igen efter en halvtimma rykande hett…

5_alltiett.jpg

Och herreminje vad gott det blev!

Nu ska jag sätta mig i soffan och vara med på ett 50-årskalas 😉

Eftersom det inte lär bli så många mer steg i dag så rapporterar jag härmed 19 243 vilket var för väl eftersom gårdagen inte nådde riktigt ända fram med 9 442.

Shit vad bra det går!

JAG IDDES INTE SKRIVA I GÅR fast jag hade tagit en ledig dag! Men den började himla bra med ett styrkepass på ett nästan tomt gym. Det blev 30 minuter (2,8 km) uppvärmning på löpbande och sedan 70 minuter styrka. Jag hoppade över motionsdelen med flit för efter gymmet skulle jag i väg och handla samt träffa min före detta arbetskamrat Liisa (som slutade vid årsskiftet 2005-06). Det blev en himla trevlig dag, som alltid när vi äntligen får möjlighet att träffas. Tanken var att vi skulle luncha ihop men det blev både det ena och det andra som sedan avslutades med fika och då var klockan redan 19! Hoppas vi kan träffas snart igen.

I morse var jag lite seg, det ska villigt erkännas, men jag var på gymmet vid 11-tiden i alla fall. Normalt vill jag ju gärna köra i gång när dom öppnar 10.00 men så blir det i bland. I dag var det motionspass som gällde och jag kände mig otroligt taggad så det blev en hel timma (6,7 km) löpning! Jag hade ställt in tiden på 90 minuter så jag gick raskt de återstående 25 minutrarna (3,1 km eftersom jag trappade upp dom första fem 0,4 km). Sedan knäckte jag en halvtimma (1,2 km) på crosstrainern och kände mig otroligt nöjd med mig själv.

Pulsklockan var med förstås. När jag sprang låg jag runt 129 hela tiden och på crosstrainern runnt 125 (inte illa för att vara mig). Även då jag gick den snabba gången (25 minuter) på löpbandet höll jag mig över rekommenderad puls 😉

Jag börjar nästan längta (nästan förresten va är det för skitsnack!) till våren och kanske ett eller annat millopp ivrigt påhejad av Steffanie som vi kan springa ihop. Det är nämligen henne jag har i mina tankar under tiden jag springer. Det var hon som fick mig att våga mig på Tjejmilen förra året och vem vet…;-)

Följande värden för dagen pass som då innefattar 60 minuter löpning, 25 minuter snabb gång och 30 minuter på ”crossen”:

KALORIFÖRBRUKNING DAGENS PASS: 802 varav 45 % fett.

MEDELPULS DAGENS PASS: 125.

INOM REKOMMENDERAD ZON: 1 timma, 54 minuter och 24 sekunder.

TOTAL TID DAGENS PASS: 1 timma 55 minuter och 42 sekunder.

Nu ska här lagas middag!