Smått och gott

PÅ LUNCHEN STACK jag ner en snabbis till Nordstan. Jag blev nämligen lite sugen på köpa mig en ny bok om styrketräning för att få lite inspiration när det börjar bli tråkigt. Den bok jag hittade verkar mycket bra och tar upp det mesta som handlar om träning, inte bara styrka. Sedan kunde jag inte motstå frestelsen att äntligen köpa en

träningsdagbok! Får se nu hur flitigt jag kommer att bruka dessa bägge 😉

På tal om träning så simmade jag i morse samt promenerade från Valhalla till jobbet. Ännu går det an med väder och vind och man får nog ta vara på det för snart är det väl ruskprickshöst.

Efter jobbet var det ett motionspass på gymmet som stod på agendan och eftersom jag hann kika lite i den nyförvärvade träningsboken så ser motionspasset ut på följande sätt.

I dag använde jag mig bara av löpbandet:

Uppvärmning 10 minuter (0,8 km).

Jogging 30 minuter (3,4 km) med hög puls (för mig i alla fall).

Snabb gång 50 minuter (5,1 km)

Nedvavning 10 minuter (0,8 km)

Jag har nu höjt min maxpuls en aning på pulsmäteriet och i dag gick det ganska bra även om jag nu inte orkade springa mer än 30 minuter. Jag pulsmätte dock inte uppvärmingen och inte heller nedvarvningen men väl den snabba gången och jag lyckades hålla mig över 115 hela tiden…

KALORIFÖRBRUKNING DAGENS 546 varav 45 % fett.

MEDELPULS DAGENS PASS: PASS: 124.

INOM REKOMMENDERAD ZON: 1 timma och 19 minuter

TOTAL TID DAGENS PASS: 1 timma och 20 minuter.

Total tid blev ju faktiskt 1 timma och 40 minuter med upp- och nedvarvning. Den mesta tiden under löpningen låg jag på 133 i puls, inte illa för att vara mig 😉 Nu ska vi bara se till att få upp konditionen så att det kan bli mer än 30 minuters löpning…

Dagens stegeri stannar på 21 373 samt då omräknad simning från i morse 2 400 som gör att jag hamnar på 23 773!

Nu ska jag sätta mig och studera 😉