Hur gick då vecka sex...

VECKA SEX AV träningsplanen blev väl inte dålig, det vore väl att ta i, men onsdagen gick ju bort till konferens så där blev det ingen promenad.
Men det går ju att ta igen i jämförelse med vecka fem ;-)
Men man behöver kanske inte alltid titta tillbaka på veckan innan – i alla fall inte om den råkar vara superbra ;-)
Men den här veckan ser ut att sluta bra om man nu jämför ;-) Denna veckan har jag, mest för mitt ego, satt förra veckan inom parentes för att se om det blir någon skillnad…

Måndag:
Vilodag

En liten lunchpowerwalk i trevligt sällskap – i dag blev vi ett riktigt stort gäng ;-) 4,09 km på 46 minuter.

Tisdag:

Crosstrainer 20 minuter
Styrka 3 varv Milon 55 minuter
Spinning puls med Stefan 60 minuter
Indoorwalking med Stefan 46 minuter

Onsdag:

Vilodag

Och det kan man nog säga att det blev i ordets rätta bemärkelse! Inte ens en liten lunchpowerwalk då vi hade avdelningskonferens från tidig morgon till sen kväll ;-)

Torsdag:

En liten lunchpowerwalk i ruskpricksväder, 4,38 km på 55 minuter.

På kvällen blev det en helkväll på gymmet. Missbedömde dock tiden något med ett inbokat Indoorwalkingpass redan 17.30 så det blev en kortare tid för styrkan.
Crosstrainer 20 minuter
Styrka 2 varv Milon
Indoorwalking med Cecilia 46 minuter
Spinning med Marie 60 minuter

Fredag:

Vilodag

En liten lunchpowerwalk som inte blev särskilt angenäm då det yrsnöade och blåste som attan. Av samma anledning inte så lång, knappt en timma och 4,5 km.

Lördag:

Blev en helt fantastisk träningdag!

Först ett indoorwalking-pass på 45 minuter
Sedan styrka via två varv Milon, 36 minuter
Och därefter löpträning på bandet, 4 km och 34 minuter
Som om det inte var nog blev det stavgång i strålande sol med Woffegubben, 9,5 km och dryga två timmar

Söndag:

Stavgång till gymmet, 6,2 km och dryga timman, visserligen i tolv minusgrader men med en hiskeligt stor sol som övertalade mig. Att det var vindstilla gjorde faktiskt sitt till ;-)
Spinning med Stefan, i dag till Großglockner ;-) Och förstås avslutande fika med spinninggänget!
Stavgång från gymmet, 6,2 km och dryga timman.

Veckans milsamling blev 49,23 (47,81) km fördelat på:

Löpträning, blygsamma 4,05 km ;-)
Powerwalk 39,36 km
Crosstrainer 5,22 km

Och veckans ”timsamling” på aktiviteter blev 17,35 timmar (16,48) fördelat på:

Crosstrainer för uppvärmning och motion 40 minuter.
Styrketräning/motion 2,1 timmar.
Spinning 3,5 timmar.
Löpning 34 minuter.
Indoorwalking 2,3 timmar.
Powerwalk 8 timmar.

Veckans steg stannade på 142 243 (137 645).

Veckans förbrukade kalorier på träning 7 045 (6 624).

Inga stora revolutionerande skillnader men dock skillnad ;-)

2 comments to Hur gick då vecka sex…

Leave a Reply

 

 

 

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>