Hur gick det då, vecka 5

JA, VAD SKA man säga mer än Grattis till sig själv och en klapp på axeln ;-) Träningsplanen höll och det med godo ;-)

Måndag:
Vilodag

En lunchpowerwalk på 5,21 km och dryga timman. Ett grådassigt Göteborg men i god väns sällskap så vad tusan gjorde det ;-)

Tisdag:

Lunchpowerwalk, i ösregn ;-( 4,5 km.

Crosstrainer 20 minuter.
Styrka tre varv på Milon, 55 minuter.
Spinning puls med Stefan 60 minuter.
Indoorwalking med Stefan 46 minuter.

Onsdag:

Vilodag

Lunchpowerwalk i ganska fint väder – solen kikade fram till och med, 6,23 km.

Torsdag:

Lunchpowerwalk i trevligt sällskap av kollega David, 6,04 km.

Kvällen ägnades åt gymmet ;-)
Crosstrainer 20 minuter som uppvärmning innan styrkan.
Styrka tre varv på Milon, 48 minuter.
Indoorwalking 43 minuter.
Spinning med Marie 60 minuter.

Fredag:

Vilodag – skulle det varit om jag följt träningsplanen.
Men nu blir det ingen träning i morgon, lördag, som skulle varit enligt planen. Jag busade alltså till det och körde den i dag i stället ;-)

Powerwalk på lunchen i visserligen blåsigt med soligt väder. Gick över till Hisingen för att byta batteri i pulsklockan, 5,45 km.

Crosstrainer 20 minuter som uppvärmning innan styrkan.
Styrka två varv Milon, 38 minuter, hade nog tänkt mig tre men pendeln kom inte i väg i tid! Å andra sidan vet jag inte om jag hade orkat tre varv i dag ;-)
Indoorwalking 30 minuter med Marie.

Lördag:

Fick bli Vilodag i stället för fredag ;-)
Vet inte om det är OK för kroppen att göra så här med två ganska tuffa pass två dagar i rad…?
Men det kändes bättre för samvetet i alla fall ;-)

Söndag:

Åh, härliga söndag med 3 plusgrader, inget regn och något mindre blåst än i går!
Det fick avgöra att det blev powerwalk tur och retur till gymmet i dag. Känns som om det var en evighet sedan sist ;-)
Poweralk t o r till gymmet 12,3 km och två timmar och femton minuter.
Spinning Distans med Stefan, i dag bar det av till Lombardiet 90 minuter.

Som vanligt avslutade vi med fika efter spinningen men det får man väl inte tillgodoräkna sig här ;-)

Och jag fortsätter med mina ”samlingar” av mil, tid och förbrukade kalorier av träning ;-)
Speciellt roligt denna vecka som blev en bra dito på alla fronter.

Veckans milsamling blev 47,81 km, mot 35,34 förra veckan, fördelat på:

Löpträning 0 km
Powerwalk 39,79 km
Crosstrainer 8,02 km

Och veckans ”timsamling” på aktiviteter 16,58 timmar fördelat på:

Crosstrainer för uppvärmning och motion 60 minuter.
Styrketräning/motion 2,4 timmar.
Spinning 3,5 timmar.
Löpning 0 timmar och minuter.
Indoorwalking 2 timmar.

Veckans steg stannade på 137 645 ;-)

Veckans förbrukade kalorier på träning 6 624.

Leave a Reply

 

 

 

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>