Andra gången

EFTER JOBBET BLEV DET GYMMET och det bara för att vi ska kunna ta en vilodag i morgon 😉

Skämt åsido, men vi gjorde så förra veckan och det kändes himla bra så nu blev det en repris. I vanliga fall brukar jag hoppa just fredagar på gymmet eftersom dom stänger redan klockan 20.00 men vi kom i väg i ganska så bra tid från jobbet och då går det ju faktiskt alldeles utmärkt.

Jag körde för andra gången mitt ”nya” pass och det var lika roligt i dag. Jag svettas som en gris fast det är endast 10 ”reps” på varje superset. Passet består av följande övningar:

Uppvärmning 5 minuter med roddmaskin.

Sedan följer 5 superset utan någon vila mellan.

Superset 1:

Rodd/rygg 35 kg/10 rep.

Plankan så länge jag orkar – i dag blev det 90 sekunder.

Superset 2:

Flyes i maskin (bröst) 20 kg/10 rep.

Baksida axel 20 kg/10 rep.

Motionscykel med maxpuls – i dag blev det inte någon maxpuls men väl 117…

Knäböj i Smithmaskin – jag började med att lägga å 20 kg men fick ge efter och hamnade på 10.

Superset 3:

Höftlyft på boll 10 rep.

Knäböj med boll 10 rep.

Superset 4:

Hantellyft åt sidan 2×5 kg/10 rep.

Hantelyft framåt 2×5 kg/10 rep.

Crosstrainer, 1 minut med maxpuls och 1 minut vila, totalt 10 minuter – här lyckades jag inte heller med någon maxpuls men väl 134…

Superset 5:

Kick back/triceps 5 kg/10 rep.

Hammercurl, biceps 5 kg/10 rep.

Crunch på boll, raka – i dag blev det 25.

Crunch på boll, sneda – i dag blev det 25×2.

Midjelyft 2×25.

Ryggresning på boll, raka – 20

Ryggresning på boll, sneda – 20.

Därefter ska jag köra konditionsträning minst 20 minuter:

I dag blev det löpning 2,6 km som tog 20 minuter och 1 sekund.

Sedan rask gång 2,07 km som tog 20 minuter och 8 sekunder.

Jo, Woffegubben körde sitt styrkepass och gick samt rodde en stund efter det.

I morgon är det ”vilodag” som innebär matlagning, tvätt, städning och firande av god vän – hiur man nu kan kalla det vilodag 😉