Motionspass

NU JÄKLAR tänkte jag i morse när jag gav mig av till gymmet. Nu ska jag banne mig springa 1 mil! Foten har varit OK nu i flera dagar och alla förutsättingar var toppen.

Men, jag fegade ur med tanke på hur ont det gjorde när det gjorde ont! Började fundera på om jag kanske borde fortsätta att hålla en låg, försiktig profil för att inte riskera något. Fan, vad jobbigt detta är!

Nåväl, det slutade med att jag körde mitt motionspass på två timmar men valde en inriktning som inte innebär maxtygnd på hälen. Det blev istället för två timmars löpning följande:

30 minuter (1.3 km) crosstraining

30 minuter (5,1 km och 1000 roddtag) rodd

30 minuter (230 meter) trappmaskin

30 minuter (3 km) löpning i sakta gemak (6.1 km/tim)

Det kändes fortfarande bra efter detta så vi får väl se på nästa motionspass om jag vågar springa längre ;-O

Pulsmätaren var med:

KALORIFÖRBRUKNING DAGENS PASS: 664 varav 55 % fett.

MEDELPULS DAGENS PASS: 114.

INOM REKOMMENDERAD ZON: 1 timma, 43 minnuter och 30 sekunder.

TOTAL TID DAGENS PASS: 2 timmar.

Eftersom jag inte uppdaterade i går blev det heller inga steg rapporterade men jag lyckades i alla fall få ihop 11 934 steg.

Och dagens slutade på 15 029