Men herregud det är ju måndag!

GISSA VAD WOFFEGUBBEN SERVERADE när jag kom från gymet? Jo, Irish Coffe – och det på en måndagkväll! Saken var den att vi hade lite vispgrädde kvar från baket i går kväll och Woffegubben kom på den geniala idén med att koka kaffe, vispa grädden och invänta mig för att sedan överraska med Irish Coffe så här mitt på en måndag.

Jo, jag tackar jag. Nu var det då själva den om jag inte ska sova gott i natt (såvda nu inte coffeinet ställer till det)? Sov nämligen inte en minut natten till i dag. Fråga mig inte varför för jag kan bara säga att det blev en lång natt.

Jodå, när jag kom hem var det inte bara Irish som mötte mig i dörren, Woffegubben hade städat hela huset och piskat alla mattor så en osedvanlig känsla av välbehag mötte mig som sagt redan i dörren! I bland ska man få bli totalt överväldigad trots att det är måndag 😉

På gymet körde jag lite extra i dag för att kompensera simmet som aldrig blev i morse. För att döva mitt samvete lite då jag stod i den varma goa duschen och njöt istället för att hoppa i den kalla bassängen.

Det blev alltså:

30 minuters uppvärmning i roddmaskinen

1 timma och 15 minuter styrka – i dag med lite ”lösa” vikter så frågan är om jag kan lyfta armen i morgon och svara i telefon 😉

1 timma och 30 minuters motion, fördelat på 30 minuter rodd (igen) och 1 timma crosstrainer.

Det var nästan omöjligt att komma upp i rekommenderad puls på roddmaskinen vilket gjorde mig en aning förvånad för nog flåsas det när man ror. Men när jag var halvvägs till Danmark bytte jag till crosstrainern för att få lite puls:

KALORIFÖRBRUKNING DAGENS PASS: 539 varav 60% fett

(vilket jag nu mer än väl förbrukat med Irish coffe).

MEDELPULS DAGENS PASS: 115.

INOM REKOMMENDERAD ZON: 1 timma, 2 minuter och 36 sekunder.

TOTAL TID DAGENS PASS: 1 timma, 30 minuter och 2 sekunder.

Ja, det var väl ingen dålig dag? Nytränad, nystädat och därtill Irish – vad mer kan man begära en helt vanlig jäkla måndag?

4 kommentarer tillMen herregud det är ju måndag!

Lämna ett svar

Du kan använda dessa HTML-taggar

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>