Den Kungliga Huvudstaden

TÅGET VAR FRAMME 18.43 vid Stockholm Central och hurtiga som vi är (5 tjejer) promenerade vi till Inedalsgatan. Väl framme och incheckade gick vi till ”vår” italienska favoritrestaurang på Flemminggatan (kommer inte ihåg var restaurangen heter). Dom serverar himmelskt goda stenungnsbakade pizzor och ljuvligt god pasta men i dag tog jag en sallad och den gick inte av för hackor den heller.

Lite tjöt och skratt hör ju till så det blev det och vi var de sista gästerna som lämnade restaurangen. Till morgonen blir det promenad med kollega, vi ska träffas 07.15 så nu är det bara sova som återstår.

Jo, förresten! Idag har jag presterat 24 180 steg!

Lite brådis i dag

MEN JAG HANN I ALLA FALL med ett motionspass på gymmet innan det var dags för middag och avfärd mot Göteborgs Centralstation.

Nu sitter jag på tåget och summerar dagens motionspass samt har en uppmaning till alla hugade 😉

I dag ”lurade” jag mig själv lite med att springa på uppvärmningen – jag brukar ju alltid gå raskt.

Däremot sprang jag ganska lugnt med en fart av 6,5 km/tim i 30 minuter (3,1 km).

Sedan satte jag tiden till 90 minuter och fortsatte att springa. Jag jobbar vidare med mitt experiment att höja hastigheten var femte minut. I dag startade jag på 7,0 km/tim och höjde tills jag var uppe i 8,4 km/tim. Då var jag tyvärr sedan länge långt över min övre gräns på pulseriet. Jag glömde att jag skulle ha höjt gränsen innan jag startade men skit samma jag lyckades i alla fall komma dit.

Pulsklockan var med i leken, först på uppvärmningen:

KALORIFÖRBRUKNING DAGENS PASS: 155 varav 55 % fett.

MEDELPULS DAGENS PASS: 111.

INOM REKOMMENDERAD ZON: 24 minuter och 31 sekunder.

TOTAL TID DAGENS PASS: 30 minuter.

Och sedan även på nästa pass som var själva motionen:

KALORIFÖRBRUKNING DAGENS PASS: 713 varav 35 fett.

MEDELPULS DAGENS PASS: 134.

INOM REKOMMENDERAD ZON: 1 timma, 15 minuter och 24 sekunder.

TOTAL TID DAGENS PASS: 1 timma och 30 minuter.

I hela 14 minuter låg jag över den övre gränsen i puls – helt otroligt. Jag tror inte att jag någonsin har haft den medelpulsen (134) heller innan!

Jag inser att om jag ligger i och verkligen tränar mig på att springa fortare och med hög puls så kan jag bara bli bättre 😉 Samtidigt måste jag ju göra något av detta så jag funderar nu på att springa Tjejmilen i augusti.

Någon som hänger på? Bim? filijokus?