Lugnare i dag

DET VAR VÄLDIGT LUGNT I DAG på jobbet så nu har det nog lagt sig. Jag kom till och med iväg innan det blivit riktigt mörkt ute! I dag var i alla fall ambitionen att komma till gymmet så när vi kom dit så tog Woffegubben beslut om att gå resten av vägen hem, 6 km. Det var duktigt av honom och jag slapp att först åka hem.

När jag klätt om och kom in för att värma upp fanns det inga lediga löpband så jag tog crosstrainern istället. Dock utan att låta armarna jobba med. Det blev 30 minuter (1,2 km) och pulsklockan var på för jag hade ju egentligen tänkt mig att springa…

KALORIFÖRBRUKNING DAGENS PASS: 166 varav 55 % fett.

MEDELPULS DAGENS PASS: 112.

INOM REKOMMENDERAD ZON: 29 minuter och 10 sekunder.

TOTAL TID DAGENS PASS: 30 minuter.

Sedan blev det en timma styrketräning och det kändes bra i dag. Jag undviker fortfarande bicepsövningar men jag gav mig på rodden så vi får väl se hur armen är i morgon bitti.

Inte heller efter styrkepasset fanns det något löpband ledigt så jag tog crosstrainern igen i 30 minuter (1,2 km)…

KALORIFÖRBRUKNING DAGENS PASS: 171 varav 55 % fett.

MEDELPULS DAGENS PASS: 114.

INOM REKOMMENDERAD ZON: 24 minuter och 30 sekunder.

TOTAL TID DAGENS PASS: 30 minuter.

När jag var klar i crosstrainern fanns det lediga löpband så jag tog ett och tänkte mig en 30-minuters språngmarch. Men det gjorde lika förbaskat ont i dag så jag sprang bara i 10 miuter (1,1 km) sedan lade jag av.

KALORIFÖRBRUKNING DAGENS PASS: 60 varav 50 % fett.

MEDELPULS DAGENS PASS: 118.

INOM REKOMMENDERAD ZON: 8 minuter och 35 sekunder.

TOTAL TID DAGENS PASS: 10 minuter.

Man kan ju undra varför jag helt plötsligt fått ont i skenbenen (tror att det heter så) och varför det inte går över?! Jag har ju inte överansträngt – inte en chans efter en veckas uppehåll på gymmet och ingen jogging under tiden jag var i Stockholm. Jag fattar nada!

I morgon ska jag till tandläkaren sent på eftermiddagen så vi får väl se om det blir något motionspass över huvud taget. Men jag säger som jag brukar – den som lever får se!