Mums!

I DAG BJÖD VÅR CHEF på semlor! Det var gott och omtänksamt. För hur det nu är det blir det lite samling vid pumpen vid sådana här tillfällen. Annars tar man sig aldrig tid till den där fikastunden som egentligen är så viktig. Tror jag ska ta med något fikabröd framöver 😉

Vi blev extra sena från jobbet i dag men kom til slut iväg, På grund av det så var jag inte på gymmet förrän 19.00 och kom precis hem. I dag var det motion som gällde och i dag var jag lite förnuftigare än jag brukar vara när jag ska springa. Jag värmde nämligen upp lite innan. Börjar misstänka att det är anledningen till att jag får ont emellanåt – att jag inte värmer upp utan börjar springa direkt. Det kändes som om det gick bättre i dag och jag fick i alla fall inte ont, inte ännu 😉

Det blev alltså 30 minuter (2.7 km) gång i ganska lugn takt, 5,4 km/timman, som uppvärmning. Ingen pulstagning eftersom målet var att ta det lungt jag blir lite stressad när jag inte kommer upp i rekommenderad puls, vilket jag alrig gör i gångtakt.

Först efter det ställde jag in 90 minuter och en hastighet på 7,3 km/timman. Det gick ganska bra till en början och trots att jag inte sprang speciellt fort så kom jag 5 km på 41 minuter och 30 sekunder. Därefter varvade jag ner till 6,3 km/timman och gick i 2 km innan jag sprang 1 km till och varvade ner med 1 km gång igen. Därefter sprang jag resten av tiden och mäteriet slutade på 10.3 km på mina 90 minuter. Det blev alltså 7,3 km löpning och 3 km gång plus 2,7 km med uppvärmningen.

Pulsklockan var däremot med på 90-minuterspasset…

KALORIFÖRBRUKNING DAGENS PASS: 647 varav 45 % fett

MEDELPULS DAGENS PASS: 127

INOM REKOMMENDERAD ZON: 1 timma, 28 minuter och 20 sekunder

TOTAL TID DAGENS PASS: 1 timma och 30 minuter

I morgon är det då tänkt med ett styrkepass och på torsdag ska jag ut och slarva så då blir det inget. Fredag vet jag inte om jag hinner men det hade varit himla kul eftersom det är After work på gymmet 😉

Den som lever får se som någon klok sade!

8 kommentarer tillMums!

Lämna ett svar

Du kan använda dessa HTML-taggar

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>