Och…hur gick det då vecka fyra?

VECKA FYRA som faktiskt blev lite bättre än jag förväntat mig och framförallt bättre än träningsplanen 😉

Vi har ju fått in Indoorwalking på gymmet så nu blir det lite problem här alltså 😉 Vill ju så gärna men vet samtidigt att jag borde hålla mig till planen.
Samtidigt som jag måste prioritera löpträningen…Samtidigt som att jag fick det glada beskedet i dag att Stefan kör mars ut med söndagsspinningen.
Men varför oroa sig i förväg! Nej, nu njuter jag av veckan som gått som blev så bra trots att det ”sket” sig lite på torsdagen 😉

Måndag:
Vilodag

En lunchpowerwalk på 5,11 km och dryga timman. ett ledset grått och disigt Göteborg men i god väns sällskap spelade vädret mindre roll 😉

Tisdag:

Lunchpowerwalk, även i dag med trevligt sällskap, 4,65 km.
Crosstrainer 20 minuter.
Styrka tre varv på Milon, 56 minuter.
Löpträning 24 minuter på löpbandet.
Spinning puls med Stefan 62 minuter.

Onsdag:

Vilodag
Lunchpowerwalk i isande kall vind, 6,16 km.

Torsdag:

Här sprack träningsplanen för andra veckan i rad…
Det blev ingen lunchpowerwalk och inte heller gymaktiviteterna som planerat.

Men det blev i alla fall…
Styrka tre varv på Milon 54 minuter.
Spinning med Marie 60 minuter.

Fredag:

Vilodag
Satan i gatan vad kallt det blåste…det blev en kortis lunchpowerwalk på endast 3 km och 41 minuter. Brrr.

Lördag:

En härlig lördag på gymmet – ett riktigt maratonpass faktiskt 😉

Crosstrainer 20 minuter 2,7 km.
Styrka tre varv på Milon, 56 minuter.
Löpträning 34 minnuter 4,0 km.
Indoorwalking som hade premiär i dag, 30 minuter.

Söndag:

Alpspinning – i dag till Großglockner 😉 95 minuter.

Och när jag åkte från gymmet var det ljuvligt väder ute så jag tvingade ut Woffegubben på en powerwalk, 6 km 😉
Den var ju inte planerad så den får väl då ersätta den jag inte fick till i torsdags 😉

Och jag fortsätter med mina ”samlingar” av mil, tid och förbrukade kalorier av träning 😉
Lite kul är det faktiskt att summera så här.

Veckans milsamling blev 37,5 km (aningens bättre än vecka 3) fördelat på:

Löpträning 7,01 km
Powerwalk 25,21 km
Crosstrainer 5,3 km

Och veckans ”timsamling” på aktiviteter blev 13,5 timmar (något mer än förra veckan) fördelat på:

Crosstrainer för uppvärmning och motion 40 minuter.
Styrketräning/motion 165 minuter.
Spinning 217 minuter.
Löpning 58 minuter.
Indoorwalking 30 minuter.
Powerwalk 332 minuter.

Veckans steg stannade på 114 500 (bra mycket bättre 😉 än vecka 3).

Veckans förbrukade kalorier på träning 5 980, faktiskt en aningens fler än förra veckans 😉

3 kommentarer tillOch…hur gick det då vecka fyra?

Lämna ett svar

Du kan använda dessa HTML-taggar

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>