Trettionde dagen

JUST NU KÄNNS DET hiskeligt motigt – i alla fall viktmässigt. Jag har gått upp 0,3 hekto sedan förra veckovägningen! Jag tycker ju att jag haft en otroligt bra träningsvecka men det visar sig tyvärr inte på vågskrället eller också är det precis det det gör 😉
Om det nu är så att man ökar i vikt av intensiv träning så må det kanske vara förklaringen för jag har trots allt minskat sex centimeter i omfång på byst, mage, rumpa och lår (sedan förra mätvägdagen).

Nåja, jag hade glädjen att få en härlig lunchpowerwalk med min gode kollega David i dag. Göteborgsvädret var inte mycket att hurra för, grått och disigt och kallt därtill. Men i gott sällskap tänker man inte så mycket på väder och vind – man travar på har en trevlig stund i alla fall. Och det är tusan så mycket enklare att ta tag i eftermiddagen efter lite frisk luft och lite tjôt 😉

Jag har roat mig med ett slags bokslut för januari och mycket siffror blir det 😉

Eftersom det är vilodag för min del så blev det raka vägen hem…eller ja, Woffegubben skulle en sväng om Bauhaus för att köpa en hylla. Men nästan i alla fall 😉
Att ha vilodag är nästan som en lillelördag…det enda jag har att göra i kväll är att packa träningsväskan för i morgon. Känns nästan lite lyxigt!
Jag måste dock ta tag i veckan snart eftersom vi har lite andra planer inför lördagen och då blir det alltså ingen träning. Jag kanske kan klämma in ”lördagsträningen” på någon av vilodagarna – jag får helt enkelt lura lite på det. Tillfällen som dessa kommer ju och det är lika bra att fundera ut en strategi för att inte missa en träning eller så får man helt enkelt acceptera att missa?!

Nåja, om jag känner mig själv rätt så faller det snart ändå…som tur är har jag ju bara satt upp träningsplan till och med mars 😉

Nu blir det mys ända fram till till sängdags…

Mycket siffror blir det ;-)

NU HAR JAG ROAT mig med att sätta ihop januari månads träning i tid, km/mil och kalorier 😉

Tid

Powerwalk: 14,6 timmar
Crosstrainer: 3,3 timmar
Styrketräninging: 10,1 timmar
Spinning: 6,2 timmar
Indoorwalking: 30 minuter
Löpträning: 1,8 timmar

Totalt blir det 36,5 timmar förbrukade på olika slag av träning.

Kilometer/mil

Powerwalk: 76,1 km
Crosstrainer: 24,9 km
Löpträning: 15,9 km

Totalt blir det 11, 7 mil i benen.

Förbrukade kalorier

Powerwalk: 5 489
Crosstrainer: 1 602
Styrketräninging: 4 761
Spinning: 1 845
Inddorwalking: 334
Löpträning: 1 393

Totalt blir det 15 424 förbrukade kalorier på träning.

Stegvis har jag en slutsumma på 394 882 steg.

OM man då betänker att jag bara tappat 8,1 kg så är det nästan skrattretande med tanke på att det jag inmundigat denna månad, i kalorier mätt, kan inte ens en mygga överleva på 😉

Och förstås några centimeter…

Överarmen 3,5 centimeter
Byst 8 centimeter
Midja 11 centimeter
Rumpan 8 centimeter