Hur blev det vecka tre

SOM JAG MISSTÄNKTE, redan förra veckan, skulle inte träningsplanen fungera till fullo denna vecka.
Men det är nog lika bra att inse att det kommer att bli så här i bland. För hur goda ambitioner man än har så kommer det händelser som man inte styr över personligen.
Eller så kommer det tillfällen när man helt enkelt styr dem med mindre god vilja 😉
Nu har jag mest bekymmer med hur jag ska få in löpträning med den träningsplan jag skapat? Det kommer kanske att ”ryka” en eller annan vilodag?
Att bara löpträna varje lördag på löpband i gymmet är utan tvekan ingen bra förutsättning för att ta sig igenom Göteborgsvarvet som ju närmar sig med s t o r m s t e g!
Tyvärr är det inte lämpligt eller ens tillrådigt att löpträna utomhus ännu, i alla fall inte i den landsändan. Bara isgator som jag inte gärna löptränar på. Mer snö är dessutom på G.
Men problem är till för att lösas så jag funderar vidare på en lösning 😉
Nåväl, här kommer den – vecka 3

Måndag:
Vilodag

En lunchpowerwalk på 5,02 km och dryga timman. Inget superväder men tusan så mycket enklare att gå när isen näst intill är borta.

Tisdag:

En lunchpowerwalk på 4,55 km i strålande sol!
Därefter gick det åt skogen med träningsplanen. Kom inte i väg i tid från jobbet på grund av fackligt arbete så det blev ingen styrka ;-(
Spinning puls med Stefan 61 minuter.

Onsdag:
Vilodag

En lunchpowerwalk på 5,33 km på dryga timman i lite grådassigt väder men en massa frustration som jag behövde gå av mig.

Torsdag:

Lunchpowerwalk som jag inte alls hade lust att göra, 2,32 och 42 minuter i tid.
Kände mig frusen, trött och förbannat hungrig! Det var soligt men kallt.

Crosstrainer, uppvärmning 20 minnuter.
Styrka/motion 55 minuterr (tre varv Milon).
Spinning puls 70 minuter.

Fredag:
Vilodag

Jodå, det blev allt en liten lunchpowerwalk även i dag. I strålande sol och 100 % mer lust än i går då jag hade en riktig lågvattendag.
För all del, det fanns en del frustration även i dag att gå av sig. Men det är effektivt – utan tvekan!
Drygt 4 km och en timma senare kände jag mig redo att ta tag i eftermiddagen 😉

Lördag:

Jag njuter förtsås även denna lördag av att kunna åka till gymmet på morgonen, utvilad 😉 OCH med ett gym som inte är fullt med andra med samma avsikt – alltså att träna 😉

Crosstrainer 20 minuter 2,6 km som uppvärmning.
Styrka/kondition 53 minuter, trre varv Milon. Det känns som om det här jag ska lägga mig, alltså på tre varv.
I alla fall om det ska bli lite tid över för löpträning 😉
Löpband, löpträning i lugn takt 30 minuter 3,77 km.

Söndag:

Spinning Distans med Stefan 95 minuter. I dag bar det av till Pyrenéerna.
Jättejobbigt så jag gissar att det minimala näringsintaget börjar visa sig. Att leva på 500 kcal per dag måste ju märkas i vad man orkar prestera.
Men som vanligt är det härlig känsla av få vara med Stefans pass, han är helt otrolig och får oss verkligen att ge allt 😉

Och jag fortsätter med mina ”samlingar” av mil och tid 😉
Lite kul är det faktiskt att summera så här.

Veckans milsamling blev 30,31 km fördelat på:

Löpträning 3,77 km
Powerwalk 21,34 km
Crosstrainer 5,2 km

Och veckans ”timsamling” på aktiviteter blev 11,53 timmar fördelat på:

Crosstrainer för uppvärmning och motion 40 minuter.
Styrketräning/motion 1 timma och 20 minuter.
Spinning 3 timmar och 25 minuter.
Powerwalk 4,8timmar.

Lite sämre än förra veckan, men som sagt, det finns ”godtagbar” förklaring. Nu tar jag nya tag inför nästa vecka!

Veckans steg stannade på 100 524.

Faktiskt en aning bättre än förra veckan 😉

Veckans förbrukade kalorier på träning 4 868.

4 kommentarer tillHur blev det vecka tre

  • Hejja, hejja! Vad duktig du är! Du får ställa löpbandet på lite uppförslut, så liknar det mer utomhus iallafall..

  • Snurran> Ja, det gör jag ju förstås men har en så stark längtan att äntligen kunna få ”löpa” utomhus med frisk luft i lungorna. Vem vem i det här landet längtar inte efter det – att kunna gå ut utan att vara rustad med broddar och massor av varma kläder 😉 Tack för din uppmuntran den värmer ska du veta!

  • Hej Angela,
    han inte stanna i söndags, det var bjudning nästan direkt efter så det vara bara att rusa vidare.
    Men en sak att tänka på när du kör påsar.
    Tränar du upp mot mjölksyretröskeln och anaerob träning en längre tid så behöver kroppen fullvärdigt glykogen. Vad du riskerar när du har ett lågt intag av kolhydrat är att kroppen ”tar” vad den behöver och då det inte finns mer att ta av reserven så kan man börja beta av kroppsegna proteinet med följd av att man tar av muskelmassan.
    Jag har provat påsar en vecka och jag mådde ”skit” i stort sett hela tiden så det är mycket imponerande att du kört 3 veckor!!
    Hur länge ska du hålla på`?
    ha de
    Per

  • Per> Det är förståeligt att man inte kan fika varje gång. I bland kommer ju livet utanför gymmet i kapp 😉
    Tack för dina goda råd. Det är en jättesvår avvägning det här med träning och viktminskning. Vad är bra och vad är dåligt?
    Enligt XV-konsulterna så ska man ju kunna träna som vanligt men man får väl känna efter hur det känns. När jag körde första omgång 2007 fick jag dra ner på vikterna rejält och kände mig hur besviken som helst eftersom man sade att det inte skulle bli så.
    Än så länge mår jag bra och kan hålla i gång träningen så som jag önskar.
    Vi får se hur länge jag kör – har inte bestämt det ännu. Men det skulle vara skönt att ”bli klar” den här gången 😉
    Så, jag tar en dag i taget och visst är det upp och ner med hungerkänslorna men det får man nog räkna med. Jag tittar tillbaka till första omgången varje dag och lär av det.

Lämna ett svar

Du kan använda dessa HTML-taggar

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>