Hur blev det då vecka två

DET ÄR JU UTAN TVEKAN roligt att följa upp sin planerade träningsplan när det varit en bra vecka 😉 Och det får man väl säga att vecka två blev.
Tyvärr ser det ut som om nästa vecka skiter sig på tisdag då jag inte kan komma i väg i tid pga fackligt arbete.

En annan sak som är lustigt med det här att göra upp en träningsplan är jag verkligen ser fram emot vilodagarna 😉

Nåväl, här kommer den – vecka 2

Måndag:
Vilodag

En lunchpowerwalk på 4,22 km och dryga timman. Snorhalt och svårt att gå på grund av det men det blir det blir 😉
När vi kom från jobbet blev det faktiskt en halvtimma snöskottning också.

Tisdag:

En lunchpowerwalk på 4,86 km och fortfarande lika svårt att gå på grund av halkan. 73 minuter var jag ute.
På gymmet blev det som sig bör:
Crosstriner för uppvärmning i tjugo minuter.
Styrka/kondition via Milon 74 minuter och 39 sekunder (tre varv) 😉
Spinning puls med Stefan 61 minuter.

Onsdag:
Vilodag

En lunchpowerwalk på 3,69 km på dryga timman och bra mycket lättare att gå i dag då det fallit nysnö over isen.

Torsdag:

Lunchpowerwalk i strålande sol och fågelkvitter, 4,39 km och timman i tid. Ett fantastiskt väder – man blir så pigg när man får se och uppleva solen 😉

Crosstrainer, uppvärmning 20 minnuter.
Styrka/motion 53 minuter och 23 sekunder (tre varv Milon).
Spinning puls 58 minuter och 20 sekunder.

Fredag:
Vilodag

Hade jag inte varit tvungen att gå ut på en lunchpowerwalk så hade jag banne mig stannat inomhus. Fy attan vilket tråkigt väder! Helgrått och en taskigt kall vind.
Men jag skulle posta ett brev så det blev allra pliktskyldigast en liten runda, med betoning på liten, 3,09 km och 50 minuter.

Lördag:

Det är en lycka att få åka till gymmet när man sovit en hel natt och är utvilad. Till skillnad när man tränar vardagar och åker direkt från jobbet.

Crosstrainer 20 minuter 2,6 km som uppvärmning.
Styrka/kondition 75 minuter och 37 sekunder (fyra varv på Milon).
Löpband, löpträning i lugn takt 20 minuter och 59 sekunder 2,6 km,

Söndag:
Spinning Distans med Stefan 90 minuter. I dag bar det av upp till Großglockner.
Jobbigt värre men det måste förmodligen bero på bristen av näring.
Det var i all fall lika kul som alltid med Stefans pass och alla goa spinningkamrater.

Och jag fortsätter med mina ”samlingar” av mil och tid 😉
Lite kul är det faktiskt att summera så här.

Veckans milsamling blev 30,65 km fördelat på:

Löpträning 2,5 km
Powerwalk 20,25 km
Crosstrainer 7,8 km

Och veckans ”timsamling” på aktiviteter blev 12,3 timmar fördelat på:
Crosstrainer för uppvärmning och motion 1 timma.
Styrketräning/motion 3 timmar och 20 minuter.
Spinning 3 timmar och 29 minuter.
Powerwalk 4,2 timmar.

Veckans steg stannade på 98 746.

Veckans förbrukade kalorier på träning 5 419.

Lämna ett svar

Du kan använda dessa HTML-taggar

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>