Många kilo blir det

WOLFGANGS FARBROR, HORST, är en pigg 74-åring som går på gym. Han är så rolig när han berättar om sitt gym, ett riktigt avancerat dito som pysslar mycket med rehabilitering. Farbror Horst har varit nära, vid några tillfällen, att lägga näsan i jorden på grund av problem med hjärtat. Hans doktor rekommenderar att han tränar måttligt och har fått noggranna instruktioner om hur mycket han får träna. Gymet är så avancerat så han sätter sitt kort i de olika maskinerna som sedan talar maskinen om exakt vilken belastning han ska ha.

Horst var ingenjör i sitt yrke och har en förkärlek att räkna ut allting i tal och siffror så när vi träffades sist fick vi veta exakt hur många kilo han lyfter sammanlagt på ett gympass.

Jag brukar tänka på detta när jag stretar på och har tänkt flera gånger att jag ska göra detsamma så nu kommmer det 😉

Så här ser mitt styrkepass ut:

Biceps 7,5 kg x 3 blir 22,5 kg

Triceps 25 kg x 3 blir 75 kg

Högrodd 20 kg x 3 blir 60 kg

Bröstpress 12,5 kg x 3 blir 37,5 kg

Benspark 17,5 kg x 3 blir 52,5 kg

Latsdrag 35 kg x 3 blir 105 kg

Mage/framsida lår 45 kg x 3 blir 135 kg

Benpress 50 kg x 3 blir 150 kg

Mage 25 kg x 3 blir 75 kg

Rygg 25 kg x 3 blir 75 kg

Lårcurl 3 kg x 3 blir 9 kg

Axelpress 1 kg x 3 blir 3 kg

Adductor (utsida lår) 35 kg x 3 blir 105 kg

Abductor (insida lår) 35 kg x 3 blir 105 kg

Latmatch 3 kg x 3 blir 9 kg

Totalt blir det 1018,5 kg!

Ja, det är ju ett sätt att se på träningen. Ska inte glömma att berätta detta för Horst nästa gång vi åker till Tyskland – det ska bli riktigt roligt faktiskt 😉

Som sagt, vi har varit på gymet i kväll och det blev 15 minuters uppvärmning på roddmaskinen och därefter 1 timma och 10 minuter styrka.

Nu ska jag äta en nyttig sallad och därefter en mindre nyttig blåbärspaj!! Men det är inte mitt fel utan kan helt och hållet skyllas på herrn i huset som upptäckte att vi hade vaniljsås samt vispad grädde som måste göras slut på.

Jag hade aldrig kommit på tanken!

Lämna ett svar

Du kan använda dessa HTML-taggar

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>