Träningsplan

ATT VARA EXTRA LEDIG och till det, att det är nytt år, får en massa tankar om upplägg att snurra runt i skallen.

Jag gillar att ha en strategi för min träning så jag har funderat lite över hur den ska se ut åtminstone fram till och med mars 2011. I mars avslutas nämligen söndagsspinningen, i samma ögonblick med att Vasaloppet körs, men då kanske man kan ta tag i det här med löpträning?

Måndag:
Blir vilodag.

Tisdag:
Styrkepass via Milon (förhoppningsvis 3-4 varv).
Spinning puls med Stefan.

Onsdag:
Blir vilodag.

Torsdag:
Styrkepass via Milon (förhoppningsvis 3-4 varv).
Spinning puls med Marie.

Fredag:
Blir vilodag.

Lördag:
Styrkepass via Milon (förhoppningsvis 3-4 varv).
Eventuellt någon form av motion såsom löpning på löpband eller en extra omgång på crosstrainern. Förutom uppvärmningen dårå som jag oftast gör på just den.

Söndag:
Spinning Distans med Stefan.

Sedan vet ju jag, om någon, att det är en sak att ha ambitionen men det kommer att finnas veckor där det inte kommer att funka av en eller annan orsak.

Den som lever får se 😉

Sjunde dagen

VAKNAR AV MIG SJÄLV i ”normal tid” – inte som i går där halva förmiddagen gick till sömn 😉 Vågen visar minus nollkommatre kilo – inga stora ras men i går var det plus minus noll så…

Jag stack till gymmet vid niotiden för ett styrkepass på MIlon. Satan i gatan vad halt det var på vägarna – eller rättare sagt isgatorna. För det var ren isbana hela vägen och jag kröp fram med hjärtat i halsgropen…Förbannade dubbförbud!

Jag började med att värma upp på crosstrainern, 20 minuter 2,6 km och 138 kalorierl 😉
Det blev fyra varv på Milon i dag 😉 Kändes fantastiskt bra och minsann att jag sedan smällde av 543 kalorier känns ju inte heller ledsamt 😉
Här var jag ju egentligen färdig med de ambitioner jag hade för dagen men fan flög i mig och jag kände för att löpträna lite. Det har jag inte gjort sedan tidig höst. Jag börjar så smått känna pressen inför Göteborgsvarvet och måste komma igång igen.

Jag tog det medvetet mycket försiktigt och det kändes ta mig tusan bra hela tiden. Får se hur det är i morgon 😉
Där small det av ytterligare 230 kalorier 😉

Och peppad av det blev det en tur till på crosstrainern – 20 minuter 2,7 km och 237 kalorier.
Så nu kan jag med gott samvete sätta i mig mina 500 kalorier som sopporna ger eftersom jag redan förbrukat 1 149…

Och som vanligt går jag tillbaka till ”på första” sjundedagen och konstaterar att det sannerligen är upp och ner även nu men inte riktigt lika mycket – i alla fall inte ännu. Det där klart att jag är hungrig – konstigt vore det väl annars! Men jag ska nog försöka stå ut i några dagar till 😉