Nåja, en bättre start kunde det varit…

NATTEN OCH RESAN blev lång kan jag lätt erkänna! Eftersom jag inte lyckas somna blir det utan tvekan långa timmar trots extra benutrymme och bra filmer 😉

Till slut landade vi dock på Phukets flygplats och vi hamnade i bussen som skulle transportera oss till Khao Lak och så långt hade det varit väl om inte…

Efter bara en kort stund på väg blev jag sanslöst dålig med magknip och kräkreflexer. Gud så jobbigt det var! En fantastisk medresenär, en kvinna, lyckades rota fram en plastbärkasse som hon vänligt räckte över till mig.
Usch, vad jag mådde dåligt utan att jag kunde förstå varför, kanske en kombination av trötthet och för få intag av mat eller rent av att jag fått i mig något olämpligt?
Som väl var lyckades jag hålla tillbaka kräkningarna så att bärpåsen åtminstone hade samma status som när jag fick den – det hade ju varit minst sagt pinsamt och otrevligt att behöva uträtta den saken på en buss…

Men lika illa var det med magen – trodde aldrig jag skulle klara mig ända fram utan toalett! Resan tog 90 minuter men det kändes som minst det dubbla och hela tiden med känslan att nu sk**er jag ner mig vilken minut som helst!

Men…vi blev oändligt väl mottagna på vårt fina hotell och den thailändska tjejen som välkomnade oss pratade till och med svenska 😉 Hon såg till att vi, eller i all fall Woffe (med tanke på mitt tillstånd), fick i sig lite frukost.
Vi anade snart att vi hamnat på ett riktigt rejält lyxigt hotell med tillgång till det mesta.

Vi kunde tyvärr inte få tillgång till vårt rum förrän 14.00 – vilket visade sig bli redan vid tolvsnåret till sist – och vi kom ju vid nio-snåret.
Vi hängde i receptionen, eller rättare sagt så satt jag helt utslagen i den bekväma soffan, tills vi fick rummet.

Och vilken överraskning att få se det fina rummet! Tyvärr kunde jag varken packa upp eller njuta – då. Jag kastade mig i säng och sov till och från till halv fyra innan jag kände styrka att ta mig upp. Men då kunde jag njuta och kände mig mycket bättre! Fan vete vad jag åkte på?!

Här är så fint, personalen så proffsiga och vänliga och rummen så väl genomtänkta. Ska lite bilder så fort jag orkar och delge 😉

En fruktskål, som jag inte var så sugen på vid ankomst, mötte oss i rummet och altanen med direktkontakt till poolen – det ni 😉

Gratis Wifi på rummet och för övrigt i hela hotellområdet – vilket vi normalt brukar betala minst en halv förmögenhet för, gym och massor av aktiviteter utan extra kostnader – det kommer att bli bra det här 😉

Vi är omgiven ar en fantastiskt regnskog eller djungel kanske det ska rubriceras, lovar att återkomma med bilder 😉
Miljön på hotellet är för all del inte fy skam det heller med mycket grönt och fina blommor och blader…

Efter att vi packat upp – vilket på intet sätt gick med raketfart – insåg vi att det var dags för mat för alldeles för länge sedan. Men, jag hade å andra sidan inte fått i mig något tidigare så alternativen var inte så många 😉

Men, vi tog oss ut på en runda på byn. Först fixade vi hem lite vatten och andra förnödenheter (läs lite kex till Woffe 😉 och lite mellanmål till mig) så lämnade vi bara av det och gav oss ut på jakt efter mat.
Vid det laget började det bli lite darrigt så om sanningen sa fram kastade vi oss in på första bästa restaurang – vilket på intet sätt blev någon besvikelse. Tvärtom!

Vi åt en god förrätt bestående av vitlöksbröd med ost och en lite sallad och sedan blev det curryfisk till mannen i huset och Pad Thai till den kvinnliga delen. Till det lite att dricka förstås 😉

Och vi hade trevliga gäster på restaurangen 😉

En liten snigel anslut också om än lite senare 😉

Av alldeles naturliga skäl blev det en tidig avslutning på kvällen. Nu ska jag samla krafter inför morgondagen som förhoppningsvis inte ska innehålla magknip och kräkreflexer…

6 kommentarer tillNåja, en bättre start kunde det varit…

• Oj vad otrevligt!!! Stackare. Hoppas det håller i sig…

• Anna> Ja, jag hoppas att tiden här ska få bli ett minne utan kräks och diareé 😉

• Marie

Hoppas att det går över snabbt för det ser ju ut som om ni hamnat på ett fantastiskt ställe.
    Har snott mig lite tid och läst din blogg från veckan du hade hemma med Leon och fram till nu. Så fantastiskt härliga bilder och vilket mys ni haft.
    Njut nu ordentligt och träning blir du ju inte utan.

• Mmm jättemysigt att få följa med på resan från kalla Sverige!

• Lotta

Ousch, det var ju ingen vidare start. Hoppas det reder sig. Ser fram emot att få följa er på resan. Det finns en del att upptäcka på denna strand som man inte ser med en gång och som inte finns på så många andra ställen.

• Lotta> Tack för din omtanke! Nu är jag fit for fight igen 😉 Kan tänka mig precis det – att det finns en del att upptäcka. Det är ju stor skillnad mot Phuket där vi hängt tidigare. Mycket mer natur om man säger så 😉 Jag ska hålla ögonen öppna och se om jag ser det du sett…