Mitt nya program

SOM JAG FICK I DAG av min favvoinstruktör Marie innehåller bland annat:

1_Knaboj med balansboll.jpg

Knäböj med balansboll.

Bilden är lånad här


Sedan ska jag göra, eller rättare sagt först ska jag värma upp i roddmaskinen en stund men sedan ska jag göra…

Dynamiska utfall

Liggande höftextension

Bröstpress liggande med 3-5 kg hantlar

Bicepscurl med hantlar sittande på balansboll

Kickback

Axelövningar varav två varianter ståendes och en på balansboll

Crunchövningar (mage) i tre steg

Ryggresning liggandes på golvet i tre varanter

Ryggträning och här kommer den enda maskinen in för det nya programmet

Alla övningar har 15 rep och tre set utom magövningarna som har 30×3 och ryggresningarna som har 8 rep…

Jag testade igenom några av övningarn innan förnuftet grep tag i mig och sade att jag skulle åka hem och bli helt frisk 😉

Det ska i alla fall bli roligt att få lite variation i träningen jag har kört det gamla programmet alldeles för länge! Ett helt år om vi ska vara noga 😉

Jag misstänker att jag kommer att få en hiskelig träningsvärk av utfallsövningarna – det anade jag redan då jag utförde dem 😉

5 kommentarer tillMitt nya program

Lämna ett svar

Du kan använda dessa HTML-taggar

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>