Sista semesterdagen…

…BJÖD I ALLA FALL på strålande sol när jag gav mig av mot Pärongatan…

Och möttes av en lika strålande Leon…

Eftersom den ömma modern behövde jobba lite ostört i dag så cyklade vi snart vidare mot campingen för att tillbringa dagen där.
Men först så tog vi en avstickare till Kullander där den ömma fadern jobbar för att lämna allergimedicin som han glömt hemma…

Det var inte så bra med facit i hand för knodden blev ledsen när vi inte stannade hos pappa utan snart drog vidare igen.
Han somnade till råga på allt i cykelsadeln igen och det är en ren konst att hålla det lilla huvudet i någorlunda upprätt ställning samtidigt som man cyklar…

Men som tur var mötte morfar upp, när vi anlände, med disken. Så Leon blev på gott humör igen och hjälpte till att diska medan jag stekte en omelett till den lille hungrige knodden. Och det räckte inte med den han ville ha en macka oxå 😉

Sedan somnade han som en sten! Det är jobbigt att både behöva passa mormor och morfar och dessutom behöva sköta hushållet 😉
Det är skönt med eget sovrum i husvagnen 😉

På eftermiddagen blev det en tur runt campingen – det finns ju hur mycket spännande som helst för en liten ”nästantvååring”. Och banne mig fanns det inte en liten, liten traktor. Precis det som ingår bland favoriterna just nu 😉
Ja, sedan kan man ju försöka åka russkana på minigolfbanan – men det är trögt med heltäckningsmatta som bromsar.
Och har man tur finns det något förtältsgolv som inte används så man kan vila sig lite och för all del även Alfons Åberg.
Jodå, det blev en spännande dag igen 😉

Och eftersom morfar dragit iväg på en cykeltur fick vi diska på egen hand efter middagen…

Sedan skulle vi åka hem igen till den ömma modern som längtade efter sin lille knodd men hon fick vackert vänta ett tag eftersom vi gjorde ett stopp vid skateboard-banan. Det var så intressant så Leon ville inte åka vidare 😉

Men jag mutade med att vi skulle se bussar och kanske en postmoped så då var det OK att dra vidare 😉

Stor lycka förstås när vi kom hem till lilla mamsen!
Och vi hittade morfar där också – så det var där han smög sig undan disken!

På vägen hem skulle vi handla lite så det blev en tur till Västra Hamnen och Ica. Vi passerade en bro med följande text…

Och väl ”hemma” igen blev det lite sen middag samt konstaterande att den fina buketten, från Carola och Holger, höll länge och klarade resan från Tyskland bra. Men nu har den nog gjort sitt 😉

Det blev några mil på hojjen i dag…

I morgon drar vi vidare mot hemtrakterna ;-(

4 kommentarer tillSista semesterdagen…

• JaneAvani

Vad du är duktig, mormor! Blir imponerad! Men det är bäst att passa på att njuta av stunderna för två-årsåldern går ju över så fort…Jag minns så väl och det är inte klokt vad en liten parvel kan få en att hålla igång!!

• Leo

Trevlig text till fina bilder. 🙂

• Angela

Leo – Tack!
    Vi fick ju lite fint väder äntligen och att sedan få njuta några dagar med knodden är somgrädde på moset 😉

JaneAvani – Jodu, det blir inga sena kvällar efter dagar med den lille 😉 Jag somnar ovaggad, skönt trött och glad för tillfällena som ges. Nu åker vi hem igen och ses inte förrän på hans två-årsdag. Men då kan jag ju inte räkna med att få ha honom för mig själv som jag haft förmånen att ha dessa dagar 😉 Då kommer hela släkten och även vår lilla, alltså Leons moster, från Stockholm.