Massor av nya ansikten

PÅ GYMMET…


Om det berodde på att det verkligen var nya människor eller att jag inte varit där på så länge så att jag inte känner igen dem längre – ja, det förtäljer inte denna historia.

Jag bestämde mig för att testa intervallträning på löpbandet i dag så jag värmde upp i 20 minuter först:

Träning: OwnZone

Totaltid: 20 minuter och 1 sekund

Maxpuls: 121

Medelpuls: 114

Procent av maxpuls: 71

Procent av medelpuls: 67

Högst: 145

Lägst: 111

Tid över pulsintervallet: Ingen tid alls

Tid under pulsintervallet: 3 minuter och 5 sekunder

Tid inom pulsintervallet: 16 minuter och 56 sekunder

Distans: 2,29 km

Max hastighet km/h: 7,4

Medel hastighet km/h: 6,9

Förbrukade kalorier: 142

Så skulle jag då intervallträna efter det med min egen inställning 50 sekunder fart och en och en halv minut lugnare tempo. DET gick inte alls för jag hör inte klockan och dessutom funkade det inte alls på löpbandet med så korta intervaller.

Men skam den som ger sig – jag ställde om klockan till den pulsträning som finns i klockan default, dvs, 3 minuter fart och 5 minuter återhämtning.

Det gick väl så där…rätt som det var när jag var i återhämtningsläget (som jag trodde i alla fall) då var det fart?!

Jag får nog lära mig lite bättre här men jag mäktade med 4 fart och 4 återhämtning:

Träning: Intervall

Totaltid: 35 minuter och 1 sekund

Maxpuls: 144

Medelpuls: 118

Procent av maxpuls: 85

Procent av medelpuls: 69

Högst: 69 i zone 1 och 89 i zone 2

Lägst: 60 i zone 1 och 80 i zone 2

Tid över pulsintervallet: 3 minuter och 58 sekunder i zone 1 inget alls i zone 2

Tid under pulsintervallet: 1 minut och 19 sekunder i zone 1 och 7 minuter och 20 sekunder i zone 2

Tid inom pulsintervallet: 17 minuter och 44 sekunder

Distans: 4,15 km

Max hastighet km/h: 11,1

Medel hastighet km/h: 7,1

Förbrukade kalorier: 283

Som avslutning tog jag en rask promenad:

Träning: ProMad 1

Totaltid: 27 minuter och 2 sekunder

Maxpuls: 116

Medelpuls: 111

Procent av maxpuls: 68

Procent av medelpuls: 65

Högst: 125

Lägst: 90

Tid över pulsintervallet: Inget alls

Tid under pulsintervallet: 6 sekunder

Tid inom pulsintervallet: 26 minuter och 56 sekunder

Distans: 2,82

Max hastighet km/h: 6,7

Medel hastighet km/h: 6,3

Förbrukade kalorier: 181

Ja, jisses det är inte lätt det här! Nästa gång blir det styrka och vanlig uppvärmning och kondition 😉

7 kommentarer tillMassor av nya ansikten

  • Bim

    Du är SÅ duktig! ;-D

  • Bim> Nåja, det vet jag verkligen inte! Det kräver lite övning det här med intervallträning men skam den som ger sig ;-O

  • Pia

    Hej Angela!

    Hoppas allt är väl – det ser ju bra ut iaf.

    Jag tänkte på det att jag ibland sett att ”omvandlar” cykling till steg?! Har du ngn ”formel” för det? Man kan väl inte ta gångsteg och översätta direkt till promenader, eller?

    Hejja dig! Fin husvagn ni skaffat er! Såg mycket läcker ut! Nu längtar du väl som sören till våren?

    Ha det gött!

    ;. ) Pia

  • Pia

    Hej igen!

    Var lite snabb såg jag – och ngr stavfel och formuleringsmissar smög sig in i texten, men jag hoppas du förstår frågan ändå 🙂

    ;.) Pia

  • Pia> Japp, du kan räkna om cykling och simning och även andra aktiviteter till steg:

    Cykling ger 150 steg/minut och simning 96/minut. Jag har inte alla i huvudet med dessa kanske räcker? Det är för tjejer. För män blir det som alltid lite mer 😉

    Jag har en text därhemma så hör av dig om du vill ha fler exempel.

    Längtar till våren ja, fast det gör jag ju alltid 😉

  • Pia

    Aha, vad bra! Tackar jättemycket för infon. Frågan kom upp på vår gruppträff i to, pratade om fettförbränning. Då kom jag att tänka på din blogg (kan du tänka, mitt i gruppträffen), att jag sett dig göra så. Där ser du så viktig din sida är!!!!!!

    ;.) Pia

  • Pia> Jag tar åt mig 😉

Lämna ett svar

Du kan använda dessa HTML-taggar

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>