Semla

I DAG BLEV VI BJUDNA PÅ SEMLA av vår gulliga arbetskamrat Ylva, så vi satt inne i vårt rum och gottade oss så det stod det härliga till. Inte ofta vi tar kaffepaus på eftermiddagen eller ens över huvud taget! Att man sedan blir bjuden på semla gör ju inte saken sämre. Vet inte när jag åt en semla sist men gott var det!

Kände mig lite bättre i morse i foten så jag bestämde mig för att simma igen efter gårdagens uppehåll. Det bara 500 meter för att inte fresta på för mycket. Jag hade ju även för avsikt att besöka gymet efter jobbet så jag ville inte riskera att få ont igen. Men det gick bra och nu har jag precis kommit hem efter gympasset.

Jag körde ”vanliga” passet vad gäller styrkan men istället för fyra repetetioner tog jag fem och då blev passet helt plötsligt tjugo minuter längre – så det kan gå! I princip är det ju inte meningsfullt att köra styrkepass mer än en timma så passet i dag blir väl ett undantag från regeln:

20 minuter uppvärmning i roddmaskinen.

80 minuter styrka.

60 minuter motion på crosstrainern.

Pulsen på simmet i morse blev en katastrof så den finns ingen anledning att nämna. Har svårt att komma upp i puls när det gäller simningen men det får bli som det blir när det nu inte tycks bli som det skulle. Pulsen på motionspasset däremot var helt OK:

KALORIFÖRBRUKNING DAGENS PASS: 426 varav 55% fett.

MEDELPULS DAGENS PASS: 121.

INOM REKOMMENDERAD ZON: 1 timma och 27 sekunder.

TOTAL TID DAGENS PASS: 1 timma, 3 minuter och 5 sekunder.

För övrigt? Ja, det är himla gott att det är fredag för jag känner mig så trött och i morgon är det inget klockskrälle som ska ringa. I kväll blir det nog inte så sen uppesittarkväll heller för jag känner mig redan helt utmattad. Visserligen kommer Frost på TV i kväll men den får jag väl spela in. Gillar engelska deckare – dom är alltid så välgjorda och får med detaljer som man bara älskar.

Vi har inga planer inför helgen mer än dom vanliga rutinerna (tvätt, städning och annat kul) så det blir förmodligen en lugn helg som kommer att gå i vilans tecken. Ja, vi får väl se vad och hur det blir. Jag ska dock avsätta lite tid för att studera mina gymböcker om vad och vilka muskler som tränas med det pass jag kör för närvarande. Tror att jag lägger mycket på rygg och ben men som sagt, det är en hel vetenskap det där med muskler.

Lämna ett svar

Du kan använda dessa HTML-taggar

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>